Naujienos

2013-10-14 09:10:14

Emocinio IQ lavinimas Lietuvos mokyklose

 

Š.m. spalio 12-13 dienomis Raseinių PPT direktorė Reda Kunickienė ir socialinė pedagogė Alma Radvilė  dalyvavo projekto "Emocinio intelekto lavinimas Lietuvos mokyklose" I-ajame modulyje.

Mokymus vedė emocinio intelekto ekpertas, psichodinaminės psichologijos konsultantas, psichologas, psichoterapeutas, mokymų kompanijos BCS International (D. Britanija) vadovas Steve Neale.

2010 metais šie mokymai (emocinio intelekto lavinimo) laimėjo "Geriausių mokymų Verslo inovacijų bei įgūdžių lavinimo srityje" apdovanojimą (Award for Best Training in the Department for Business Innovation and Skills National Training Awards 2010) .

Emocinis intelektas – mūsų viso elgesio pagrindas, tai visi mūsų išgyvenimai ir prisiminimai, nuostatos ir įsitikinimai, vertybės ir jausmai. Dėl emocinio intelekto vienaip ar kitaip matome save ir kitus žmones. Tai viskas, kas mes iš tiesų esame ir kaip jaučiamės.

Moksliškai įrodyta, kad laimė – nepaprastas dalykas, glūdintis daug giliau nei mūsų loginis mąstymas ir kiti protiniai gebėjimai. Laimės jausmas slypi mūsų emocinėse smegenyse (limbinėje sistemoje). Būti laimingu – tai būti saugiu, būti suprastu, būti reikalingu. Tai pagrindiniai žmogaus, kaip homo sapiens poreikiai. Laimingas žmogus – motyvuota, atsakinga, pozityvi ir autentiška asmenybė.

Steve Neals teigimu, „emocijos lemia viską, ką mes darome, taip pat ir mintis. Jei mes to nepripažinsime ir nenaudosime auklėdami vaikus, rizikuosime, kad vaikų talentai neatsiskleis, kūrybiškumas nesivystys, o to pasekoje jie bus nemotyvuotos, nepasitikinčios savimi asmenybės“.

 Projekto organizatoriai - visuomeninė organizacija „Gelbėkit vaikus“, „BCS International“ ir „Vilniaus privati gimnazija“- įsitikinę, kad tam, kad vaikas mokykloje jaustųsi laimingas pirmiausia pati mokyklos aplinka turi būti laiminga.

Didžiojoje Britanijoje jau įgyvendinta plataus masto emocinio intelekto plėtros programa vaikams. Šiuo metu ji yra įgyvendinama apie 90 proc. pradinių mokyklų (5–11m.) ir 70 proc.vidurinių mokyklų (11–16m.). Jau patvirtinta, kad programa padeda ugdyti socialinius ir emocinius įgūdžius, gerina mokymosi rezultatus, emocinę sveikatą, skatina teigiamą elgesį, reguliarų mokyklos lankymą ir teikia gerovę visiems, kurie mokosi ir dirba mokyklose.

Emocinio intelekto plėtros programoje dalyvaujantys mokytojai pastebi, kad ji teigiamai veikia ir kitus įgūdžius, tokius kaip sugebėjimas reikšti jausmus, vadovauti ir motyvuoti kitus, rodytiempatiją, veiksmingai spręsti konfliktus. Plėtoti sveiką darbo ir šeimos aplinką, kurioje tvyroatvirumo ir pasitikėjimo klimatas.

 Raseinių PPT specialistai mokymų metu įgytą patirtį bei žinias sieks perteikti ir Raseinių rajono ugdymo įstaigose, kadangi tikime, jog emocinio intelekto ugdymas Lietuvos mokyklose gali išauginti laimingą kartą. 


Parengė 
Reda Kunickienė